Integrációt segîtő, iskolafelkészîtő programot tartottunk, ahogy a gyerekek hîvták „játék” iskolát. 💙🏫
A program ötlete egy évvel ez előtt született meg, amikor egy hozzánk fejlesztésre és komplex családtámogató programra járó gyermek szülő konzultációja során felmerült a kérdés: „Mi lesz a suliban?” és mi ebben hogyan segîthetjük őket. Válaszként elkezdtük kidolgozni a most megvalósult programot, amit nagy örömmel tartottunk meg 5 gyermeknek, akik közül 3 gyermek autizmusban, ADHD-ban érintett és hozzánk fejlelsztésre járó, kettő pedig részképesség fejlesztéső programon részt vevő gyermek volt.
Célunk nem csak az iskolai helyzet lemodellezése volt, hanem a gyermekek képességeinek felmérése, támogatottsági igény megfigyelése îgy majd a leendő pedagógusok munkájának segîtése.
A program során az órákon a gyerekek iskolai szabályokat és iskolai környezetben előforduló helyzeteket, azokkal kapcsolatos nehézsegeket és megoldásaikat tanulhatták meg:
💙 Mit csinálhatok szünetben?
💙 Mit tegyek ha bántanak, piszkálnak?
💙 Hogyan kérjek segîtséget?
💙 Mit érezhetek ezekben a helyzetekben?
💙 Mi a különböző a véletlen és szándékos között?
💙 Mit jelent a szêpen ülni és figgyelni az órán?
Természetesen játékra és közös kapcsolódási helyzetek kialakîtására is teremtettünk alkalmat. A végén pedig a mindenkinek járó, kiérdemelt jutalom és oklevél sem maradhatott el. 🥇
A program nem zárult le, a gyermekek segîtését követôen szülőkonzultációval és pedagógusi konzultációval is megtámogatjuk az iskolakezdést.
Köszönjük a támogatást a Pécsi Közösségi Alapítvány által szervezett Élő adás adománygyűjtésen adományozóknak, a berendezést pedig a Kozármislenyi Janikovszky Általános Iskolának és Igazgatójának és Igazgató Nőjének.
|